Tuesday, June 5, 2012

zaman tumbesaran aku.


Assalamualaikum!

yeayy alhamdulillah semalam aku selamat sampai kl setelah 3 hari 2 malam berada di johor bharu. tapi bukan pasal tu yang aku nak cakap kat entry ni. aku nak bagi hangpa suma tengok zaman tumbesaran aku dpd aku kecik sampai la aku besar laa ni. aku memang teragak agak nak buat entry ni sebab kot kot termalukan diri sendiri dengan keadaan fizikal aku yang sangat berbeza dulu dan sekarang. tapi bila fikir fikir balik semua orang rasa benda yang sama and tak semua orang lahir lahir teruih cun melecun ye dak? jadi dengan rasa rendah hatinya aku nak reveal diri aku semasa aku kecik dulu. pesal nak rendah rendah hati pulak aku ni? lempang nak?


menurut kata mak, yang sebelah kanan botak muka comel comel innocent tu adalah aku dan yang sebelah kiri itu adalah sepupu yang sama umur dengan aku. comel jugak aku ni masa kecik. bentak hati kecilku. wakakaka.


ini gambar berani mati. hakhak


gambar ni lah yang buat aku pikir dua tiga kali nak update ke tak nak update ke tak. yee yang sebelah kiri bergelang macam mak mak tengah pegang tangan anak bermuka kemerah merahan seperti pakai blusher satu muka tu aku la tu. nak gelakkan aku letewww kan kan? hahahaha. masa ni sekolah rendah lagi taktau fashion fashion lagi. gaya tudung macam tu dah cukup up to date bagi aku pada masa tu. wakakakakaka! yukk ke zaman sekolah menengah pulak!


haa kau rasa yang mana satu aku? wakaka! sah sah la yang belah kanan tu aku derr. dalam sejarah hidup aku dpd kecik sampai sekolah menengah mana pernah kuruih. semua gemuk dan makin gemuk. masa ni farewell party for form 5 student and masa ni berat aku nak mencecah 80 kg! pakai baju semua stok double triple XL. serious wa cakap lu beb wa gemuk gila dulu. tengok gambar ni pun dah terasa malu dengan diri sendiri. tapi ni semua kenangan bagi aku =') masa ni dah pandai bergaya sikit siap pakai shawl tak sedar muka macam pau tanjung malim. wakaka

bila dah pandai bergaya sikit ambil gambar bajet bajet stylo dan kerek.


ini adalah gambar terkini diriku. saya telah berjaya menurunkan berat badan sebanyak bla bla bla. *iklan ubat kurus* no no no jangan salah paham. sepanjang aku hidup tak pernah lagi sebijik ubat kurus masuk dalam badan aku ni. aku kurus secara normal yang makan apa je aku nak tau tau je berat dah turun. acane tu?  lepas spm dulu aku diet secara sihat dimana aku pegang prinsip 'don't skip your meals, just reduce portion'. you got what i mean? :')





siapa kata gemuk tak comel? siapa kata gemuk tak boleh jadi kuruih? hello lelaki lelaki diluar sana jangan pandang perempuan yang berbadan besar sebelah mata okay. jangan sampai satu hari nanti mata kau terbeliak tengok perempuan yang dulu dulu jadi bahan ejekan kau tu. ecehh aku dah start emo -_-




Thank You For Reading!

3 comments:

WerT said...

easy to lose weight, hard to maintain ism't?

Nur Amalina Razali said...

to lose weight is not easy as you thought. it takes long time. huhu

Afzan Rahman said...

amek brapa lama tu jadi smpai sekarang?