Thursday, May 31, 2012

Nak Wajah Cantik, Mulus Dan Gebu?

Assalamualaikum =)

haa semakin rajin kan aku update blog? * kelip mata* okay sebenanya dah lama aku nak buat entry macam ni tapi sentiasa lupa lupa lupa dan lupa. kalau ingat pon mesti 'nanti nanti lahh  banyak masa lagi' kemain obvious sifat M aku kan. okay dah alang alang aku ghajin gila sekarang ni nak update blog apa salahnya manfaatkan sifat rajin aku yang hanya datang sekali sekala ni. hihi. nak wajah anda cantik, mulus dan gebu? jom scroll ke bawah!

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


kemain lagi tajuk post aku kan konon nak bagi tips acane nak dapatkan wajah yang cantik, mulus dan gebu padahal ramai je dah buat benda sama. wakaka aku peduli hape :P tapi takpe, in case ada yang taktau meh sini cek habaq mai kat hangpa semua. ada beberapa tips kalau nak wajah bersih and cantik ni. nak kata aku ni cantik, tak jugak. tapi apa salahnya berusaha menjadi cantik ye dak? wakakaka. ini tips ikut suka aku je yang mana aku selesa aku akan buat. tapi so far semua yang aku buat okay je. hihi. selain guna masker topeng yang korang beli tu, kalau ikut aku, aku pernah cuba 2 jenama je iaitu jenama Watsons (harga lupa) and Etude House (5 mask with different flavour- Rm 12.00) je. tapi terpaling suka adalah mask dari Etude House. nak beli mask mahal mahal memang tak la untuk student macam aku ni. tak mampu dik oiii. huhu. 


feeling ala ala korea sikit bila pakai mask ni sebab ni kan brand dari Korea. sambil tu terbayangkan Lee Min Ho ada disisi turut sama memakai mask Etude House. ngaaahaha :P



untuk cara moden memang aku pakai masker topeng je tu pun kalau tahap kemalasan aku ni membuak buak. letak dalam fridge beberapa minit then terus tepek kat muka. kennot describe by words wa cakap sama lu. eh tetibe jadi gangster. haha. itu cara kalau aku malas. kalau aku rajin sangat lain pulak caranya. aku akan guna cara tradisional dimana menggunakan bahan bahan dari dapur mak haku sendiri. nasib baik mak ada anak perempuan sorang je, kalau ada 2,3 memang aku tak dapat bayangkan berapa bajet mak untuk barang dapur. wakakaka. nak tau cara tradisional aku? tradisional katanyewwwww..scroll kebawah!

.
.
.
.


scroll lagiiiiiiiiiiiiiiii


.
.
.
.
.
.
.



Madu + Telur

untuk madu + telur hanya menggunakan sebiji telur sahaja dan ambil putihnya sahaja. kalau ambik putih pon jangan ambik semua. sikit sudah lah, muka ni takde la besar mana nak pakai byk putih telur. selebihnya boleh simpan balik dalam fridge esok goreng bagi adik makan. hihihi. madu tu pon boleh agak agak jangan sampai semut menguasai muka anda sewaktu tidur. lepas cuci boleh la feel ala ala kulit baby sbb kulit akan jadi licin selicin kulit telur itewww!


Madu + Plain Yoghurt

actually ada kawan dekat twitter cakap yoghurt ni best bila buat mask muka. kalau tambah madu lagi la superb best. memang aku sokong 110% and ni antara mask yg kerap jugak aku pakai semenjak dua menjak ni. jimat pon jimat. sambil ber-mask sambil makan yoghurt. huehuehue :P

Madu + Susu

yang ini pon best jugak tapi aku jarang buat sebab kat rumah jarang ada susu. bukan susu cair atau pun susu pekat yg diperlukan, tetapi susu segar Dutch Lady yang serbuk tu pon boleh. 

Madu + Oatmeal

dulu selalu jugak aku buat ni tapi muka agak scary bila pakai mask ni sbb rasa macam muka The Thing yang comel dalam fantastic 4 iteww. paling malas nak buat mask ni sebab aku kena blend dulu oat then baru pakai. haa nampak tak permainan dia? wahahaha tetibe.



nampak tak aku banyak menggunakan madu dalam cara menghasilkan mask tradisional ni? katenyewwww~ madu ni sebenanya banyak khasit dan byk fungsi utk kecantikan sbb madu ni mengandungi pelbagai enzim, vitamin dan mineral. kalau nak lagi best boleh juga guna madu asli yang pure madu punya tapi mahal sikit. kalau ikut cara aku, main belasah je guna madu yang beli dekat supermarket 2 hengget lebih tu je. janji ada madu pure tak pure belakang kira. wakakaka.


last but not least,

*all pictures from Google*

ini memang dulu, kini dan selamanya in my favourite list la kan. petik je depan rumah, potong and ambil isi dia, ramaskan, masuk dalam fridge few minutes then pakai masa nak tidur. pehh feel dia jangan kau tanya macam mana. try dulu baru tau!


for the time being, memang ni je yang aku pernah cuba. dijamin berkesan 90%. eh mana lagi 10%? cuba buat dulu kalau okay jadi 100% kalau tak okay sila cuba alternatif lain. boleh macam tu? ngaaahaha :P bye nak tengok City Hunter. ada lee min ho nommnomm :') * kelip kelip mata*



selamat mencuba!



Thank You For Reading This Entry!


No comments: