Sunday, June 10, 2012

Zaman Kanak-Kanak dan Anak Patung Kertas


Assalamualaikum!

hai ketemu lagi kita dalam entry ni. tadi masa aku tengah termenung pikir masa depan (kononnya) tetiba aku teringat masa zaman aku kecik kecik dulu. kejap je dah besar panjang. dulu main rounders dengan sepupu sepapat depan rumah sampai pecah tingkap rumah orang. main kejar kejar police entry want to jaga police mati pencuri jaga (kanak kanak version). main gasing dgn budak budak lelaki, main baling baling slipar, lawan pemadam siapa menang dpt pemadam, panjat pokok belimbing buluh pastu terus makan. pehh nikmat! sekarang ni semua dah besar dah ada life sendiri dah bawak diri masing masing. ada yang dah nak kawen punnnn. bila fikir balik betapa bestnya zaman kanak kanak aku. how time flies faster without we recognize. i miss my childhood moments :(

kalau bercakap pasal zaman kanak kanak memang best. zaman kanak kanak dulu sangat jauh beza dgn zaman kanak kanak sekarang. budak budak skrng lagi terdedah dgn dunia siber, dunia teknologi. depa dok dimanjakan dgn PSP,PS2,internet,gameboy etc. bila pikir balik untung jugak aku lahir tahun 1992 sebab dapat rasa zaman kanak kanak yg best plus nakal. hihi. dulu patung barbie memang famous kat dunia tapi aku tak berapa minat sangat main anak patung ni. eh aku tak pernah ada kot barbie barbie niiii *angkat kening*. salah satu factor mungkin aku dikelilingi abang abang pada masa tu makanya aku lebihkan permainan lelaki. mungkin abah aku mengucap syukur pada masa tu sbb takde la habis duit dia belikan anak patung utk aku. hikhikhik

tapi tapi! jgn igt aku tak reti langsung main mainan perempuan. kasar kasar pun ada lembutnyewww~ :P tak dapat anak patung betul anak patung kertas pon jadilah.


haa ini memang aku suka. tiap kali pergi kedai sure sure aku pau mak suruh beli. bukan apa, comel kan kena koyakkan dulu then pakaikan kat badan patung tu. atototo :')



so cuteeeeee! rasa nak pakai baju tu. haha :P


ingat patung kertas tak boleh ada dress ke? ingat patung kertas tak boleh pakai jumpsuit ke? hehe


siap! onomnomnom omeynye(comelnye) awakkk :')


it's time to mix and match.


*all pictures from google*

kalau rasa bosan dgn koleksi sendiri boleh tukar baju patung ni dgn cousin, tak pun dgn kawan, tak pun dgn jiran sebelah rumah. jiran sebelah rumah aku bukan lelaki ke? wakakaka!





adakah anak patung kertas ini masih wujud dan dijual di kedai kedai buku atau kedai runcit? kalau ada please let me know. nak beli nak kembalikan nostalgia lama. ngaaahahaha katanyewww! how about your childhood moments? come and share with me :) at least blog aku berupdate kan? wakakaka.





Thank You For Reading!



1 comment:

Che Ta said...

Salam Amalina..
Saya pun mencari anak patung ni!
kawan2 kata sekarang dah advance, ada yg dijual dlm set in a whole book! tp pasti mahal la kan
ada bgtau masih dijual di kedai2 runcit mamak
yaa..misi mencari anak patung kertas bulan ini hehe