Tuesday, September 25, 2012

Review: SS C Bright


Assalamualaikum and hey uolsss! :)


Sebelum siapa-siapa salah tafsir maksud SS diatas baik aku bagitau dulu. SS stand for SimplySiti. Yee aku tau agak ketinggalan juga kalau aku nak cerita kehebatan produk ni. Tapi  untuk orang yang tahan maki macam aku ni memang tak peduli kata orang. Lets!

Nak dijadikan cerita dulu memang aku tak pernah guna bb cream bagai ni and aku taktau pun apa function dia and aku rasa aku tak perlukan bb cream ni pon hakhakhak jahilnya kalau bab ni -_- Tapi entah macam mana beberapa bulan lepas terjumpa pulak kawan lama masa sekolah rendah dulu. Memang terlopong jugak mulut aku tengok dia sebab cantik ya amat dengan kulit flawless tak hengat, jerawat takda, kulit tak kering tak kusam. Indah betul ciptaanNya :') masa second time jumpa sempat jugak aku korek rahsia produk apa dia guna wakaka menyempattt kauu. Dia cerita bagai nak rak tetibe bila masuk part bb cream terus bertubi-tubi soalan aku bagi dia hah bb cream? kau pakai bb cream? apa function dia sebenarnya? bagus ke? dia macam foundation ke apa? kalau pakai nampak macam cina opera tak? Kesian jugak tengok keadaan diri aku masa tu. T__T

Lepas kawan dah explain kegunaan bb cream terus dengan gagahnya pergi Watson nak beli time tu jugak. Keras kepala ke tak aku ni bagitau cepat. Nasib baik bb cream tu tak mahal mana cukup la duit dalam purse ni nak tampung. Beli dan pakai hampir sebulan tapi kesannya amat laaaaaaaaa tak memuaskan. Tekstur produk yang kering menjadikan kulit muka kering, keluar bintik-bintik macam ruam dekat area pipi, ada bintik-bintik jugak dekat forehead. Huwaaa apakah yang terjadi ni. I is sad sobss. Terus few weeks before raya masa tu pergi klcc dengan family and tekad nak beli bb cream baru. Titik! Terus pergi Watson and pergi terus ke produk SimplySiti uolsss. Bajet banyak duit je aku ni hakhakhak! And ada beauty advisor dia dekat situ I forgot his name and he's so kind :') aku siap mengadu lagi masalah aku kat die, err I mean masalah bb cream tulah haha. And dia suggest untuk aku pakai SimplySiti C Bright memandangkan aku masih lagi teenagers katenyewww. Am i look young? ehehehe :P



Sebelum raya dah pakai SS C Bright ni sampai la sekarang memang puas hati. Harga produk ni pon boleh tahan kopak duit elaun aku tiap-tiap bulan wakaka so I kena jimat pakai benda alah ni. Biasanya aku takkan pakai bb cream ni secara melampaui batas kesian kulit nak bernafas susah. Aku akan dap dap dua tiga titik dan ratakan keseluruh muka, pakai bedak sikit ala kadar je, pakai eyeliner sikit jangan melampau dan pakai lip ice. Jom ke pejabat! Actually bila pakai tak nampak macam pakai sangat pun tu sebab tu I suka bb cream ni :') Nak buat macam mana dah tak natural beauty kannn. Motip? haha. And apa yang aku paling suka pasal produk SS ni semua produk dia berasaskan tumbuhan which is I like it so much! And dia ada UV protection! And all SS product are made in Korea! If you still find the best bb cream, here it is :')

No comments: