Saturday, November 24, 2012

Review: Inner Syria Super Selesa


Assalamualaikum.


Kalau korang nak tau aku ni jarang pakai syria. Bukan tak minat tapi ada sebab-sebab tertentu. Dulu masa tudung syria ni baru nak in aku ada pesan kat cousin suruh belikan satu kat jalan tar yang cotton punya kain. Aku suruh dia belikan warna hitam inner and outer sebab warna hitam senang nak masuk dengan semua baju. Gila kauuu tak teringin nak pakai syria. Iolss pun ada perasaan nokss.

Nak dijadikan cerita ada satu hari tu aku pergi jalan tar dengan cousin aku tadi tu dengan makcik aku sekali and aku pakai tudung syria tu wehuu tudung baru. Entah macam mana tengah syok syok tengok tudung tetibe aku pening giloss kepala berpusing-pusing and tetibe rebah. Yang syoknya rebah siap pegang tiang khemah orang jual tudung tu bahahaha :P Terus makcik aku bawak dekat salah satu kedai yang ada kipas so that aku boleh duduk and dapat angin sikit. Sambil tu makcik aku picit-picit kepala and cousin aku lari pegi carik air and minyak cap kapak =') Baru aku tau kenapa aku boleh pitam masa tu. First adalah disebabkan tak breakfast, second sebab aku pakai anak tudung hitam yang pakai masa sekolah menengah tu. Ramai je kot girls kat luar sana yang before pakai inner syria akan pakai anak tudung nipis dulu including me. Alasan paling tepat adalah sebab tak breakfast. BREAKFAST IS IMPORTANT TO MAKE YOU MORE ENERGETIC!

Sejak kejadian (amboihh ayat sastera sungguh) tu aku terus tak pakai langsung tudung syria tu sebab rasa macam bad luck je bila pakai wakaka. Sampai satu hari tu teringin sangat nak pakai sebab tengok orang lain pakai cantik je and boleh pakai dengan shawl and muka tak bulat yeayy! Puas jugak aku toreh jahitan inner tu semata-mata nak cover pipi yang super tembam ni.

Baru-baru ni aku ada terjumpa satu blogshop yang jual inner super best punya. Dah lama aku cari inner macam ni sebab senang nak dibentuk dan kain dia tak lembut tak keras sangat. Suam-suam selesa orang kata. Ada ke? wakaka! Before wedding abang aku, jenuh jugak fikir nak pakai tudung style apa. Aku ada pesan shawl dekat sedara aku yang duduk Singapore sana. Shawl tu cantik, ada lace dekat depan tapi macam tak kena dengan baju aku nanti. Baju warna merah lace hitam, shawl merah lace hitam jugak. Takde kontra orang kata. Wahh gitchuuuu~ 

Pemilihan inner yang betul sangat penting bagi aku memandangkan aku ada pipi yang super besar, makanya harus ditutup seeloknya. Inner jenis lycra memang tolak tepi terus tapi kalau datang mood malas memang aku sarung je wakaka.



Contoh inner merah super comfy from Ayun Ayunar!
Material: Jersey

Seminggu before wedding abang aku, aku ada nampak owner blogshop ni upload gambar dia masa raya haji kat fb. Suka betul aku tengok inner yang dia pakai dalam gambar tu. Terus laju-laju terjah website dia nak cari inner tu. Inner Ayunar ni keluaran baru. Harga pun berpatutan. Korang boleh check it out sendiri okay! Apa pemalas sangat ni??!!

Bukan nak cakap apa la, aku puji betul service dia sebab cepat gilo oihh. Aku order hari khamis mengada gila usha hari isnin, order hari khamis, majlis hari ahad. Memang cari nahas kau kan. Khamis pagi tu order, suruh angah bank in duit, malam tu baru email payment receipt. Esok jumaat petang tu dapat satu message from Ayun Ayunar untuk confirm order and tanya whether aku nak tambah lagi satu inner untuk genapkan duit RM20. 1 inner 2-tone bersamaan RM8 exclude postage. Tambah postage total RM14. So ada baki lagi RM6. Dia kata ambik lagi 1 inner 2-tone untuk genapkan RM20.(maaf, anda sedang belajar mathematics bersama saya ahha) Hari sabtu pagi terus dapat parcel dari Ayun Ayunar. Me likey! =')

Kepada sesiapa yang rasa macam tanpa hala tuju masih tercari-cari inner yang boleh cover pipi besar gabak dan tak melekap di dahi, here it is! Anda boleh pakai inner ni tanpa perlu gunting dahulu kerana saiznya sangat besar dan selesa.


Click to: Inner Ayunar!