Friday, August 31, 2012

Eid Mubarak


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh :)

hye korangg! :) how was your raya so far guys? mine? Alhamdulillah biasa biasa aje untuk this year. eh bunyi macam kecewa dah kenapa? Relax, aku bukan kecewa ke apa cuma rasa terkilan sikit sebab apa yang dirancang semua tak menjadi. Well, sebaik-baik apa yang dirancang kita, baik lagi rancanganNya kan? Okay terima dengan hati yang ikhlas :-) aku bukan apa, aku rasa this year punya raya semua rasa serba tak kena. Pagi-pagi raya tudung dah buat hal taknak membentuk dengan cantiknya. Masa tu baru nyesal iron malam tadi tak letak lilin. Memang tudung bawal menjadi pujaan hati daripada dulu sampai sekarang tapi bila taknak dengar kata tuannya terus rasa makan hati haha gittewww :P Bila tudung pun dah macam tak tentu hala, mood nak bergambar pun entah hilang kemana sampai gambar dalam phone langsung non hado. aku repeat non-hado ye dik non. Bukak facebook, upload gambar raya. Bukak BBM, check recent updates, most of my friends dah tukar gambar dipagi raya. Ini membuatkan diriku amat terasing hahaha tetibe :P


Okay jom cerita pasal raya. Macam biasa bangun pagi aku dah dengar Takbir Raya daripada masjid. Sangat syahdu okay sampai menitis air mata bila teringat orang-orang tersayang yang pergi dulu daripada kita. Lepas dah selesai semua sepupu sepapat pun datang rumah. Masa tu aku tengah sibuk goreng nugget untuk orang-orang masjid yang datang ziarah rumah. Eh rumah aku memang western makan nugget je. Kau hado? haha :P Dah siap berbaju kurung lepas tu menggoreng nugget memang berkuah lodeh lah kau lepas tu ye kawan-kawan. Berpeluh tak hengat dunia nasib baik tak bersiap sepenuhnya lagi tehee.




Gambar ni sepatutnya diupload dekat facebook. Tapi disebabkan rasa malas yang membuak-buak gambar ni tak terupload pun kat facebook disebabkan kekangan masa ecewahh alasan semata! aku jarang bukak facebook so that's why la. Penat je aku edit gambar ni kat office 1 week before raya. Harharhar

Rasa penat pulak nak taip panjang-panjang. Let the pictures tells the story. 


Sesi bermaafan sampai terpenyek hidung. Ke memang dah sedia ada penyek? Ke penyet? Dah jangan nak kutuk hidung I :P



:')


Mak tersayang bersama nenek tersayang 


Aku rasa kepala aku dah macam pasu sebab bunga atas kepala kemain lagi taknak kalah nyahhh~ Jangan sesape berani tegur pipi aku, aku hempuk kang ecehh bajet garang :P


My big family. I love all of them. Without them my raya is nothing ececehhh ayat sadis je tauu :')


Raya kedua sudah berangkat ke Johor Bahru melawat atok dan raya ketiga sudah berangkat balik ke Kuala Lumpur semula. Dan sempat singgah ke Johor Premium Outlet(JPO) yang menjadi kebanggaan oleh Johorean sekalian. Masa pergi tu ramai jugak orang melayu kita kat sana. Atau ada yang baru nak shopping raya kot? Well, berprasangka baik tu kan lebih baik dan hati pun jadi senang tehee =')

Happy 55th Independence Day Malaysia. May Allah bless us all and our country will be the peaceful country ever. Ameen Ya Rabbal Alamin.

Till then, thank you for reading! :')




No comments: