Saturday, July 28, 2012

Kesedaran


Assalamualaikum.

i've just read one article with title "Bila Allah Sentuh Hati Dengan HidayahNya". such a good and meaningful article to me. i read this article along with tears. hebat bukan article ni sampai boleh buat aku menangis. aku dah banyak baca article article tentang Islam dan juga kehidupan sejak kebelakangan ni. membaca article tentang Islam bukan bermakna aku ni alim tapi untuk update diri yang kurang ilmu pengetahuan lebih lebih lagi dalam bab agama sendiri.

sejujurnya Twitter banyak mengajar aku tentang ni. yes Twitter, one of my favourite social network. ramai kawan kawan di twitter mengingatkan aku tentang ni. membaca tweet mereka tentang agama, RT tweet mereka means i shared something good to other people. tu sebabnya aku suka follow orang orang yang boleh bagi aku kesedaran dengan tweet tweet mereka. tweet mereka boleh buat aku berfikir dan Muhasabah Diri seketika sama ada betul ke tidak apa yang aku dah buat selama ni. kadang kadang kita tak sedar apa yang kita buat selama ni salah. muhasabah diri adalah jalan terbaik untuk tahu kesalahan diri sendiri. muhasabah diri dengan sedalam dalam hati dan menangis lah dengan apa yang kita dah buat selama ni. bukan setakat menangis tapi cuba berubah ke arah yang lebih baik.

aku bukan pandai sangat bab agama tapi aku ada kesedaran ke arah itu. umur meningkat menjadikan kita lebih matang dan juga sedar tak sedar semakin mendekatkan kita kepada kematian. ini untuk mengingatkan diri sendiri juga :')




Selamat Berbuka Puasa semua umat Islam :')


No comments: