Tuesday, June 28, 2011

aku, selesema dannnnn resdung?


Assalamualaikum. hye korang.


sebenarnya aku taknak update blog hari ni sebab rasa macam malas. lagi lagi aku rasa badan aku macam dah nak tak sihat sangat dah. flu, bersin tak habis habis, badan sejuk. tadi aku elok je tetibe sejuk pastu bersin banyak banyak kali. tetibe aku teringat masa kenduri hari tu masa tengah tolong mak masak aku flu jugak. see cepat betol bacteria merebak. aku sensative kot. pastu makcik aku tengok la aku yang asyik dok bersin banyak banyak kali. bersin kalau sopan plahan plahan takpe jugak. ni sampai jiran 2 dari kanan and kiri boleh dengar. pastu tetibe die kata aku ada resdung. wth?! takde la. aku seboleh boleh nak tegakkan yang aku takde resdung. 


pastu tadi rajin pulak dok google tanda tanda kalau kena resdung. seseme tu memang sah la kan. tapi die kata seseme tu akan keluar lendir warna hijau and bau busuk. masalahnya aku ni kalau agak agak hidung sumbat tu pergi toilet, bila hembus jernih je pun hingusnya. pastu tanda tanda lagi, akan bersin dalan keadaan sejuk, kira macam tak tahan la. aku ni suka kot sejuk sejuk. tidur siap berdengkur kan kalau dalam aircond. 

pastu sem lepas masa kat hostel membe2 yang ada resdung buat la yang macam lilin yang kena bakar then asapkan muka tu kan. tau kan? act bukan lilin. macam je. taktau nama die apa. T__T dorang suruh aku buat sebab dorang kata aku ada resdung. mana dorang tau? -.- aku seram kot tengok asap kat muka tu. plus macam ada serbuk serbuk putih kat muka. pastu ada ketul ketul kecik macam darah. so aku dah siap cakap awal awal aku taknak buat. aku peduli apa. tehee


tapi aku ni ada resdung ke ? aku boleh dikatakan  senang la nak dapat flu. memang sensative sangat dengan habuk. tapi aku flu tak lama. lepas makan ubat esok dah elok. tak pun kalau flu pagi, makan ubat, tengah hari dah elok. selalu macam tu. tu dalam kategori resdung jugak ke apa? T___T

No comments: